در شهر نخجوان موزه مرکزی تأسیس خواهد شد

کارشناسان وزارت موقعیت های اضطراری جمهوری خودمختار نخجوان در بازدید از موزه دولتی فرش نخجوان به نام کامیل علی اف که تحت نظر وزارت فرهنگ جمهوری خودمختار نخجوان فعالیت می کند، متوجه وضعیت نامناسب و ناایمن ساختمان این موزه شدند.

روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۲ خبرگزاری اخبار نخجوان گزارش داد؛ کارشناسان وزارت موقعیت‌های اضطراری جمهوری خودمختار نخجوان در بازدید از موزه دولتی فرش نخجوان به نام کامیل علی اف که تحت نظر وزارت فرهنگ جمهوری خودمختار نخجوان فعالیت می کند، متوجه وضعیت نامناسب و ناایمن ساختمان این موزه شدند. در پی این بازدید، گزارشی تهیه و به مقامات مربوطه ارائه شد. همچنین با توجه به قرارگیری موزه در یک ساختمان مسکونی، فعالیت آن به طور موقت متوقف شد.

در شهر نخجوان موزه مرکزی تأسیس خواهد شد

خبرگزاری اخبار نخجوان اعلام دشت که طبق قانون جمهوری آذربایجان ساختمان موزه ها و زمین های تحت تصرف آنها باید به مالکیت موزه ها درآید.

با در نظر گرفتن موارد فوق، اشیاء و آثار موزه فرش که فعالیت آن به طور موقت متوقف شده است، به کاخ حیدر علی اف که تحت نظر وزارت فرهنگ است، منتقل گردید. به زودی تمهیدات لازم برای از سرگیری فعالیت موزه فرش در این مکان فراهم خواهد شد.

در شهر نخجوان موزه مرکزی تأسیس خواهد شد

بر اساس دستور رئیس جمهور آذربایجان برنامه  توسعه اجتماعی و اقتصادی جمهوری خودمختار نخجوان برای سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ مصوب شده است. بر اساس این برنامه مقرر شده تا یک موزه مرکزی در شهر نخجوان احداث گردد. بر همین اساس موزه فرش نیز می بایست در این مرکز جانمایی شده و به فعالیت خود ادامه دهد. در حال حاضر، امور مربوط به اجرای این برنامه در حال انجام است.

لینک: https://naxcivanxeberleri.com/bloq/naxcivan-seherinde-muzey-merkezi-yaradilacaq-۳۹۳۸۴

کد خبر 19027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =